7 Eylül 2012 Cuma

Yeşilaycı Mervee

Sevmiyorum sigarayı. Nefret ediyorum sigaradan. Açık havada bile kokusunu hemen alıyorum. Açık havada da kapalı alanda da kokusundan nefret ediyorum. Görünüşünden bile nefret ediyorum. Nerdeyse tüm insanlarda sigara içiyor. İyi halt ediyorlar! Zıkkım içsinler!! Ben 1 Martta yani Yeşilay haftasının başlangıç tarihinde doğdum. Yeşilaycı bir insanım. Üniversiteye gidince de kendime yeşilaycı arkadaşlar arıcam, bulcam.Belki de öyle bir kulüp vardır üniversitelerde filan, hiç araştırmadım. Vardır herhalde benden başka Yeşilaycı dünyada. Tüm Yeşilaycılar toplanalım şu sigara içen insanları mahvedelim. Hoş onlar kendi kendilerini zaten mahvediyorlar. Sigara içen insanları salak buluyorum. Abi niye bile bile kendini zehirliyorsun? Kendimi zehirliciğime giderim yağlı şeyler yerim, en azından onların bir tadı var karnını doyuruyor. Sigara ise çevreyi, tüm dünyayı kirleten bir pislik. Hem yanındakine daha çok zarar veriyor. Pasif içici de çok zarar alıyor. O insanın suçu ne? Sigara içemediği halde senin yüzünden sağlığına zarar geliyor. sigara içen insanların akciğerleri simsiyah. Iyy iğrenç. Çok büyük konuşmayayım ama sigara içmem. Sigara içmek istemiyorum. Allah korusun.
Bir de abi çok salaklar. Bir tanıdığımızın sigara yüzünden parmakları kesildi. Buna rağmen sigara içmeye devam etti. En sonunda da öldü. İyi mi oldu şimdi? Ne olurdu içmeseydi o sigarayı? Belki hala yaşardı. Tamam sigara içip de hiçbir şey olmayan insanlarda oluyormuş. Ama onlar binde bir. Binde bir öyle bir şey oluyor diye sigara içmen gerekmiyor. Hiç şanslı olamayabilirsin. Türkiye halen sigara ve sigaranın neden olduğu hastalıkların tedavisi için yılda 2.8 milyar TL harcama yapıyor. Bu iyi bir para. Ne gerek var tüm bunlara? Sigara içmeyenlerin başka hiç mi hastalıkları olmuyor. Onlara harcansın bu para. Sigaranın sadece manevi sağlık yönünden zararı da yok ki. Maddi yönden de zararı var. Sigaraya verdiğin paraları biriktirsen bir sürü bir sürü eşya alırsın.
 Biliyorum benim bu hayalime gülüceksiniz ama benim bu konuda bir hayalim var. İlerde maddi durumum çok iyi olursa tüm tütün tarlalarını ve sigara fabrikalarını satın almak istiyorum. Hayal işte, belki hayalim gerçek olur. Gerçek olursa görür onlar günlerini.
Tüm insanları sigara içmemeye, Yeşilaycı olmaya davet ediyorum. Lütfen bırakın artık şu iğrenç sigaraları!!!

1 yorum: